Hírlevél

Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre, és egy Farsangtól Pünkösdig - Népi játszóházi foglalkozások az óvodában című e-bookot kap ajándékba!

Név / E-mail cím



Programajánló

érdekképviselet
Az egész országból jönnek a hírek, hogy az óvónők nem tudnak és nem mernek a törvénytelenségek miatt szólni, holott tudják, hogy megrövidítik őket anyagilag, erkölcsileg. Tényleg nem tudnak összefogni a magyar óvodapedagógusok?Az óvodapedagógusokat sehol nem képviseli senki! Ha egyeztetés van, akkor tanítók, tanárok nyilatkoznak, óvodapedagógusok sem szakszervezeti, sem szakmai vonalon nem képviseltetik magukat! Ez a mi szégyenünk, hogy nem tudunk összefogni.
Válasz rózsakvarcnak Attól hogy nem mer senki szólni a munkahelyén, mert félti az állását, és valóban igaz, hogy leépítésnél nem indokolnak, nem mondják meg, hogy miért éppen téged küldenek el. Az is valószínű, hogy az eszét használó emberektől szabadulnak meg először, maradjon az, aki csendben van, azzal nincs baj. Ezzel a vezetés mindenütt tisztában van. De attól még lehetne egy országos szakmai és érdekképviselete az óvodapedagógusoknak! Nem?
Új hozzászólás
A cikkhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük regisztráljon vagy lépjen be.
Hozzászólás a témához   (15 hozzászólás)
Név:
ageeeka
Dátum:
2009. 08. 31. - 17:35
Az én ovimban (vagyis volt ovimban) csak annak van helye, akinek földig ér a nyelve vagy van protekciója! Sajnos! Én se ilyen se olyan nem vagyok és meg is lett az eredménye, aug.28-án közölte a munkáltatóm, hogy nem tart rám többé igényt!
Név:
logon
Dátum:
2009. 07. 22. - 16:10
Hol vagy Kata? Nagyon hiányollak...Sok olyan téma van(ötvenesek klubka stb.), amihez vártam az ötleteidet, de hiába! Mi van veled? Talán csak nem ment el a kedved a küzdelemtől?Remélem jól vagy!
Név:
logon
Dátum:
2009. 03. 17. - 20:36
Szia Kata! Elvileg jó ötlet a szakszervezet alakítása, csak az a baj, hogy a szakszervezet nem vonzó, mert érdemben semmit nem ér el a pedagógusok védelmében.mondj egy olyan intézkedést, ami a pedagógusok szakmai érdekeit képviselte volna, főleg az óvodapedagógusokét...Ütős szakmai érdekképviseletet kellene alakítani az óvodapedagógusoknak, mert őket nem képviseli egyik szervezet sem!
Név:
Kata13
Dátum:
2009. 03. 12. - 17:32
Kedves logon, szakszervezetet kell alakítani a munkahelyeken, és kollektív szerződést kell írni. akkor már nem a vezetőn múlik, hogy mennyit kell bent tölteni az oviban. Egyébként valahol emlékszem rá, hogy csak azokra a feladatokra kötelezhet, hogy elvégezd az oviban, amit máshol nem lehet. (szülői, értekezletek, dekorálás) Megnézem, és pontosan leírom azt is.
Név:
logon
Dátum:
2009. 03. 11. - 18:46
Kedves Kata! Pont ez az a szöveg, amit a munkáltató önkényesen értelmezhet. Erre hivatkozva határozza meg, hogy mivel tart bent az intézményben a 32 órán felül.Bár végezhetsz elvileg mindent óvodán kívül is( kivéve családlátogatás stb), mégis olyan korlátokaz szab a munkáltató, hogy kénytelen vagy az óvodában tölteni a plusz órákat, és így szépen közel 40 órát vagy óvodában.Az ő törvénytelenségeiket senki nem kéri számon, sőt ezek a vezetők kapnak dícséretet...
Név:
Kata13
Dátum:
2009. 03. 08. - 12:39
(A Kjt. 55. §-ához) 
7. § (1) A kollektív szerződés, ennek hiányában a munkáltató határozza meg, hogy a munkaidő óvodai foglalkozásokkal, tanítási órákkal, kollégiumi foglalkozásokkal (a továbbiakban együtt: tanítás) le nem kötött részében melyek azok a feladatok, amelyeket a pedagógusnak a nevelési-oktatási intézményben, és melyek azok a feladatok, amelyeket a nevelési-oktatási intézményen kívül lehet teljesítenie.
Név:
logon
Dátum:
2009. 03. 04. - 17:00
A törvénymódosításoknál pl. a kötelező órán felüli le nem kötött órák számáról először csak a tanárok esetében hoztak döntést, majd az óvodapedagógusokra is rátolták ezt, és kidolgozták a 32 órán felüli ( ami egyébként is magas óraszám!) plusz 8 órát, bár ezt egyik törvénymódosításban sem olvashatjuk. Mégis országosan bevezették! Hol az SZMSZ a kibúvó, hol a munkáltató. Neki pedig nyilvánvaló az az érdeke, hogy 40 órában dolgozzunk!
Név:
logon
Dátum:
2009. 03. 04. - 16:52
Hol vannak a szakszervezeti óvodapedagógus kollégák? Kik képviselnek bennünket a pedagógus társadalmon belül? Hogy tudják érvényesíteni az óvodapedagógusok az érdekeiket, amikor nincs óvodapedagógus tagozat. Vagy ha van, nem is hallat magáról! Ki tud olyan személyekről, akik bennünket képviselnek, írja meg, hogy hozzájuk tudjunk fordulni!
Név:
Kata13
Dátum:
2009. 03. 03. - 17:06
Továbbá az a véleményem, hogy azért nincs óvónőknek képviselete, mert sajnos ilyenek vagyunk mi óvónők. Járatlanok vagyunk a saját területünkön a munkaügyi, törvényi dolgokban, ezért nem is merünk kiállni, megszólalni.Ezért is örülök ennek a honlapnak, hátha ez segít! A félelemhez nem tudok hozzá szólni, én soha nem féltem, ha tudtam, hogy igazam van. Igaz, volt hogy az állásomba került.
Név:
Kata13
Dátum:
2009. 03. 03. - 16:52
rózsakvarc!  
Továbbra is az a véleményem, hogy nagy a vezetők felelőssége, mert ha nincs pénz túlórára (ezt megértem),akkor ne engedje a vezető, hogy túlórázzanak a dolgozói.Mindenre van megoldás,sokszor csupán emberség, jó szervezés kérdése.
Név:
logon
Dátum:
2009. 03. 01. - 17:38
A hozzászólásom témaindításnál van, mert így sikerült. Írjátok meg, hogy mi a menete a hozzászólás elküldésének, mert sokszor az jön vissza, hogy téves jelszó.
Név:
rózsakvarc
Dátum:
2009. 03. 01. - 16:05
Kata! 
Te biztosan olyan helyen dolgozol, ahol a szülők sorban állnak, hogy vegyék fel a gyereket az óvodába! Próbálnál ilyen kemény lenni ott, ahol lasszóval kell gyereket fogni és a leépítés veszélye fenyeget. Létszámleépítésnél nem kell ám indokolni! Azonkívül nekem jó főnököm van, de az önkormányzat neki is gátat szab és nem nagyon tehet ellene semmit.n A mi érdekünkben.
Név:
Kata13
Dátum:
2009. 02. 22. - 16:38
azt mondjátok erre, hogy a gyerekek isszák meg a levét? Na, tudjátok ettől vagyok rosszul, hogy mindig is a gyönyörű lelkünkre apelláltak. Tudták, hogy mi olyanok vagyunk, hogy fizetés nélkül is csináljuk, mert nem visz rá a lélek bennünket, hogy szegény gyerekek... Jó lenne végre felébredni, és tudomásul venni, hogy az ember fizetésért dolgozik. Pénzért. Az extra bónusz, ha ezt a munkát imádod.
Név:
Kata13
Dátum:
2009. 02. 22. - 16:36
talma ugrik. Nem fizetnek túlórát, ha elmész szinházba, és ezért be kell menned 2 órával előbb? Ne menjetek színházba. 6,5 órán felül ha a gyerekcsoporttal vagy - az már túlóra. Nincs mese! Ne menj sehová, ha nem fizetik ki. És használjátok már a KAT-ot, könyörgöm. KAT-osnak csak tökös csajokat válasszatok, aki nem ijed meg, ha a főnök csúnyán néz!
Név:
Kata13
Dátum:
2009. 02. 22. - 16:33
Sajnos igazad van! Az óvónői társadalom mindig is birka-társadalom volt. Bocsánat, de így van. Bologató Jánosok. Nekem van kolléganőm, aki azt mondja, hogy ő túlóradíj nélkül is túlórázik. Nincs mit tenni, azt mondja. Ez nem igaz. A munkatörvénykönyve mindenkire, de egy állami alkalmazottra különösen érvényes. Nem fizetnek, nem túlórázol. Vonják össze a csoportot. Majd dühöngenek a szülők. Menjenek panaszra. Akkor majd gondolkodik a vezető, ne féljetek. Mert ha panasz van az ovira, akkor az ő ju
 

Óvónők.hu képeslap

Küldjön virtuális képeslapot!

 

ovonok.jpg

Lepje meg barátait, kollégáit!

A közelgő ünnepek, névnapok, vagy születésnapok alkalmából küldjön online képeslapot szeretteinek, barátainak, kollégáinak!

No, és böngésszen bátran a naponta frissülő cikkek között.

Tovább a képeslapküldésre >

Hirdetés

spacer