Hírlevél

Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre, és egy Farsangtól Pünkösdig - Népi játszóházi foglalkozások az óvodában című e-bookot kap ajándékba!

Név / E-mail cím



Programajánló

Fejlesztő feladatlapok gyűjteménye
Kedves Kollégák! „Foglalkoztatók, feladatlapok, iskola-előkészítő anyagok óvodások számára” 29 kiadvány, csaknem 1400 oldal letölthető, másolható feladatlap CD-n
Új hozzászólás
A cikkhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük regisztráljon vagy lépjen be.
Hozzászólás a témához   (66 hozzászólás)
Név:
mami
Dátum:
2012. 03. 17. - 08:37
Sosem kérdezték meg! 
Mami
Név:
nevelő
Dátum:
2012. 03. 07. - 05:00
Nálunk meg sem kérdezték az óvónőket, hogy "vállalnának - e" integrációt!? " Demokratikusan" a nyakunkba varrták!
Név:
Borika
Dátum:
2012. 03. 06. - 04:31
Tesszük, de instrukcióra, pénz megtakarítás miatt!
Név:
nevelő
Dátum:
2012. 03. 02. - 13:34
henciduda, hogy neked milyen igazad van!? Tesszük a dolgunkat, mert ez a hivatásunk, minden képzettség nélkül!
Név:
erika.horgasi
Dátum:
2012. 03. 02. - 09:32
Nélkületek nem menne Henciduda. Ti sem, mi sem tehetünk arról, hogy kevesen, nagyon kevesen vagytok a segítségünkre. Magas, jelentősen magasabb az a csoportlétszám, amelyben akár jól fejlődő, akár fejlődésében akadályozott kisgyermekek nevelődnek.  
Sajnos a ti, a mi lelkiismeretes munkánkra apellálnak, ez senkinek sem jó. 
Mit tehetünk? Amit eddig csak még többen kellene tennünk, hogy a lelkiismeretes munkánk mellett írjuk mondjuk a problémáinkat, ahol csak lehet. 
Munkádhoz további sok sikert
Név:
henciduda
Dátum:
2012. 03. 01. - 19:22
! És teszitek ezt minden speciális ismeret nélkül, rátermettséggel, szeretetből. 
Köszönet érte minden sérült kisgyermek és szülője nevében!
Név:
henciduda
Dátum:
2012. 03. 01. - 19:22
Kedve Erika! 
Teljesen igazad van, az integráció oroszlánrészét Ti, többségi pedagógusok viszitek a vállatokon. És senki sem kérdezett meg Benneteket, hogy akarjátok-e. De teszitek hivatástudatból, a gyerek, a szülő miatt. De meddig lehet erre apellálni a felső vezetésnek, oktatásügynek?! 
Nálunk is rengeteg energiába került az óvónőknek, dadáknak, míg Norbika annyira szocializálódott, megnyílt, hogy alkalmassá vált a fejleszthetőségre. Minden tiszteletem a helyi kollégáké! És teszitek ezt minde
Név:
erika.horgasi
Dátum:
2012. 03. 01. - 07:13
Példádat tekintve autista gy. esetében is, amíg te egy-egy órára látod, 1-1 órában fejleszted őket, 1-1 órában "kiemeled" őket a csoportból azért az nem teljes nevelés, a nehezét a gyerekek és az óvónők élik meg. Akármennyire együtt dolgozol a pedagógusokkal, ezt azért el kell ismerned.  
A nap nehezét az óvoda viszi és oldja meg, integráció megnevezése nélkül, egyre kevesebb fejlesztési lehetőség és alkalom nélkül.
Név:
erika.horgasi
Dátum:
2012. 03. 01. - 07:13
A óvodapedagógusok az egész országban jól állnak a dolgokhoz, nagyon sokunk egy forintnyi pótlékot sem kapunk, mégis szeretettel és lelkiismeretes nevelői munkával állunk ehhez a feladathoz, tesszük a dolgunkat.  
Az óvónői többet vannak velük. Nagyobb segítségre lenne szükségük, mint heti 2-szer 3-szori fejlesztési alkalom. 
Lehet, hogy a gyógy-és fejl.pedagógus nem "kukul meg", de az oviban a mindennapok nehezebbek. 
Példádat tekintve autista gy. esetében is, amíg te egy-egy órára
Név:
erika.horgasi
Dátum:
2012. 03. 01. - 07:12
A témánál maradva: 
Kedves Henciduda, ha te utazó gyógypedagógusként, fejlesztő pedagógusként foglalkozol a fejlesztést igénylő gy-kel, akkor azt is láthatod tapasztalhatod, hogy nem mindegy, hogy nap mint nap,mekkora létszámú csoportban nevelődnek a fejlesztést igénylő gyermekek (ezt nem a beszédfejl.igénylőkre értem hanem például a te példádra is (autista és magatartási problém. gy-kek) Tehát azoknak és a többi gyermeknek sem mindegy. 
A óvodapedagógusok az egész országban jól állnak a dolgokh
Név:
erika.horgasi
Dátum:
2012. 03. 01. - 07:10
Kedves Henciduda! 
Azért nem írtam az e-mailedre, mert sajnos most az ovimnak nincs pénze újabb fejlesztő eszközökre, azokra, amit magad is ajánlottál,ne haragudj.
Név:
henciduda
Dátum:
2012. 02. 29. - 18:54
Nem kellene kis országunkban mindig átesni a ló túlsó oldalára. Rá kellene bízni a szakemberekre. Persze, ez PÉNZ kérdése. És sajnos manapság CSAK PÉNZ kérdése.
Név:
henciduda
Dátum:
2012. 02. 29. - 18:53
Kedves Petress! 
Szerencsére még nem kukultam meg. Az integráció működhet jól is. Ez függ a gyerek állapotától, a szakember ellátottságtól, de legfőképpen a pedagógusok hozzáállásától. Pl.: van egy tündéri (enyhébb) autista óvodás kisgyerekem, aki remekül fejlődik a helyi óvodában, heti 3 órában fejlesztem. Mindent el fogok követni, hogy beiskolázhassuk majd a helyi iskolába is. 
Persze, tudok ellenpéldát is: ért. fogy. iskolás gyerekeknek jobb lenne, ha részleges integrációban tanulhatnának. Ne
Név:
petress070
Dátum:
2012. 02. 28. - 13:44
- én is írtam) 
 
Ha nincs benne, akkor is tennünk kell a dolgunkat, az óvónő majd megoldja  
(lényegét tekintve ezt is említetted, én is írtam). 
 
Én viszont nem írtam sok óvoda kifejezést, csak több....-ről tettem említést. 
A %-ot te írtad, arról nem írtam véleményt mert nem tudom.
Név:
petress070
Dátum:
2012. 02. 28. - 13:43
Borika, mit nem értesz?  
Úgy van ahogy előző leveleimben az alábbiakat beírtam. 
 
"név és feladat szerint több városban, több ilyen óvoda van, amelyek feladatuk ellátását nevükben is jelzik ..... integrált óvoda."T 
 
"Pontosan! ez így van a valóságban." 
Akkor jár a fejlesztő pedagógus az óvodának ha alapító okiratában benne az integráció. (ezt te is írtad - én is írtam) 
 
Ha nincs benne, akkor is tennünk kell a dolgunkat, az óvónő majd megoldja  
(lényegét tekintve e
Név:
Borika
Dátum:
2012. 02. 28. - 08:34
T. petress eddig azt írtad, hogy sok óvoda integrált óvoda, hivatalosan is! Most akkó' hogy van ez?
Név:
petress070
Dátum:
2012. 02. 25. - 14:46
Pontosan. Ez így van a valóságban.
Név:
Borika
Dátum:
2012. 02. 25. - 05:21
Ha az Alapító Okirat tartalmazza,....akkor forrást is kell hozzá adni!)))) Az óvodák 98% a nincs ilyen Alapító Okirata, ergo, forrást sem kap hozzá! Majd megoldja a hülye óvónő, ezt is!
Név:
petress070
Dátum:
2012. 02. 23. - 15:43
De Henciduda a gyakorló szakember erről talán többet tud írni. 
Ezt utazó gyógypedagógussal nagyon nehéz megoldani. Megkukul a szegény gyógypedagógus.
Név:
petress070
Dátum:
2012. 02. 23. - 15:40
Amelyeket hivatalosan alapító okiratban is beírnak, így hívnak, azokban ott van a fejlesztő vagy gyógypedagógus. 
 
Amit te említesz, az is de más és egy rosszabb jelenség. 
Sajnos létezik. neve és feladata nem az, mégis tenni kell. Csak a mi országunkban divat ez a balgaság. A legtöbb gyógypedagógus nálunk sem szereti, mi több ellenzi. Ezzel és az általad beírt dologban én is ellenzem az integrációt. Nesze semmi ...., mert ez senkinek sem, legfőként a gy-keknek sem jó. Csak kenjük vele a dolgot
Név:
petress070
Dátum:
2012. 02. 23. - 15:39
Lehet, hogy félreértettelek, és te meg félreértettél engem Borika  
mert név és feladat szerint több városban, több ilyen óvoda van, amelyek feladatuk ellátását nevükben is jelzik ..... integrált óvoda. 
 
Borika, lehet hogy benneteket nem úgy hívnak, de kb 4 félét tudok neked ideírni, de nem teszem, jobb ha utána nézel az interneten. Csak, hogy kerek legyen a kör, maga a RAABE is hirdet ilyen óvodát. Nézd meg, keresd meg ezeket, ha nekem nem hiszed el. 
Amelyeket hivatalosan alapító okiratban
Név:
Borika
Dátum:
2012. 02. 23. - 14:24
Integrált óvoda nincs, csak gyógyped! Az ép egészségesek közé, erőszakkal berakattak velünk olyan gyerekeket is, akikhez nekünk nincs jogosítványunk! INTEGRÁCIÓ! Ez a bűvös és igen alantas szó! Nem mindenki integrálható! Szenved a gyerek, szenved a többi gyerek és vért pisál az óvónő! Kinek jó ez? Ha már a nyakunkba rakták őket, legalább adnának hozzá segítséget!
Név:
petress070
Dátum:
2012. 02. 22. - 12:32
Kedves Henciduda, amit leírtál Borika levelezőnek, nálunk is így van, mert nem integrált óvodában dolgozom. Több, sokkal több fejlesztő pedagógusra lenne szükség. Mert hiába vagytok utazó pedagógusok, több fejlesztésért az adott központi helyre viszik a szülők gy-iket. A logopédus jön helybe, minden más fejlesztésért a szülő utazik a gy-kel. 
A legnagyobb baj, hogy minden területen kevesebben vagytok. Problémás eset, intenzívebb fejlesztési teendő pedig egyre több.
Név:
henciduda
Dátum:
2012. 02. 21. - 19:18
Most u. abba az iskolába, u.azokhoz a gyerekekhez járunk ki, mint utazó gyp. Olyan vagyok, mint az ajtófélfa: se kint, se bent. Ennek mi értelme? Szerencsére az iskolai kollégáimmal a kapcsolatom töretlen.
Név:
henciduda
Dátum:
2012. 02. 21. - 19:17
Kedves Borika! 
Szerintem az a legjobb, ha egy intézménynek "saját" gyógypedagógusa, fejlesztője van. Ezt csak akkor lehet megoldani, ha olyan magas a SNI gyerekek száma, vagy belső embert képeznek ki. Ha csak néhány gyerekről van szó, ezt külsőssel kell megoldani. 
Nálunk teljesen elhibázott lépés volt (szerintem), hogy az iskolánktól elvették a gyógypedagógusokat, és bekényszerítettek bennünket a pedagógiai szakszolgálatba. Most u. abba az iskolába, u.azokhoz a gyerekekhez járunk k
Név:
Borika
Dátum:
2012. 02. 15. - 09:31
Igen, Tőled kérdeztem, mert érdekel, hogy te statuszban vagy e, vagy "utazó"? Ugyanis ráférne az intézményekre egy saját fejlesztő! Mi a véleményed?
Név:
henciduda
Dátum:
2012. 02. 11. - 12:35
Kedves Borika! 
Tőlem kérdezed vagy általánosságban? 
Általánosságban így is, úgy is lehet. 
Én 2. éve utazó gyógypedagógusként járok az óvodába, előtte mint egyéni vállalkozót alkalmaztak szerződéssel. 
Üdv: Mari
Név:
Borika
Dátum:
2012. 02. 11. - 04:44
A fejl. pedagógus utazó, vagy státuszban van az oviban????
Név:
petress070
Dátum:
2012. 02. 08. - 19:27
Ebben bízom, hogy ahogy nálatok, ahogy nálunk úgy másik óvodában is ez van és ez működik. Köszönöm Henciduda, hogy hozzászóltál.
Név:
henciduda
Dátum:
2012. 02. 08. - 19:14
Kedves "Petress"! 
Nemhogy meghallgatjuk egymást, hanem nap mint nap együtt dolgozunk. Az óvónők ismerik a fejlesztendő közös gyerekünk egyéni fejlesztési tervét, megmutatom, sőt már a gyerekek kérik, hogy mutassuk meg óvónénijének, mit ügyeskedett aznap a rehab. vagy fejlesztő foglalkozáson. 
Nálunk sosem volt alá-fölé rendeltségi viszony a szakemberek között. Mindenkinek más a feladata, de egy közös: a KISGYEREK ÉS AZ Ő ÉRDEKE.
Név:
petress070
Dátum:
2012. 02. 08. - 08:33
BÍZOM abban, hogy a fejlesztő pedagógusok, gyógypedagógusok mindenhol kikérik és meghallgatják a gyerekek óvónőit. TUDOM ez a legfontosabb, mert a gyerek érdeke a legfontosabb.
Név:
henciduda
Dátum:
2012. 02. 04. - 21:46
Kedves Erika! 
Igen, írj e--mail-t. .hu 
Küldök tartalomjegyzéket. 
Üdv: Mari
Név:
erika.horgasi
Dátum:
2012. 02. 04. - 17:37
Kedves Henciduda! 
Az e-mailen keresztül ha írok neked, tudsz -e valami tájékoztatót küldeni, ami kicsit részletesebb? 
Erre az e-mail címedre lehet írni?? Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges  
vagy Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges ?? 
Üdvözöllek:Erika
Név:
mami
Dátum:
2012. 02. 04. - 14:49
Hű de elhallgatott az Éva! 
Mami
Név:
Borika
Dátum:
2012. 02. 03. - 08:43
Én is ismertem.....)))
Név:
mami
Dátum:
2012. 02. 03. - 05:50
Ismertem egy P. É. nevű szaktanácsadót anno)))) tartott nekünk továbbképzéseket, amikor a HNP.-írtuk, ráadásul szinte lehülyézte az óvónőket! Akkor többen felálltak is hazamentek a "ki"képzésről! 
Mami
Név:
henciduda
Dátum:
2012. 02. 02. - 08:09
Köszönöm, Éva!
Név:
nevelő
Dátum:
2012. 02. 02. - 06:18
Normálisan kérdeztem! Normális és őszinte választ vártam!
Név:
pereszlenyieva
Dátum:
2012. 02. 01. - 17:49
Óóo, hát perszeeee. Még miniszter is leszek, ha nem akkor államtitkár.
Név:
nevelő
Dátum:
2012. 02. 01. - 13:35
Pereszlényi Éva, csak nem te vagy a híres szakértő, szaktanácsadó???? Hm...
Név:
pereszlenyieva
Dátum:
2012. 02. 01. - 13:12
Akkor is, ha közvetlen környezeteden kívül esik az illető és annak mondanivalója. 
Jó, hogy leírtad a részletesebb válaszvéleményed.
Név:
pereszlenyieva
Dátum:
2012. 02. 01. - 13:11
kiegészítő fejlesztő eszközök több fajtáját kínálod. 
A feladatlapok használatáról írtam véleményem, más foglalkoztatókat és fejlesztő eszközöket nem hoztam szóba. Ahhoz, külön-külön oldalakat lehetne írni, véleményt alkotni.  
Persze nem baj az, ha megismered az óvónők szerteágazó véleményét kínálatod egy részéről, a fórum ezért van. Itt is láthatod hányféle van. A veled ellenkező vélemény is vélemény és hasznos lehet, még neked is, a gyógypedagógus számára is. (persze nem mindegy annak formája
Név:
pereszlenyieva
Dátum:
2012. 02. 01. - 13:09
Kedves Henciduda! Átolvastam a véleményeket és úgy gondolom, "Fejlesztő feladatlapok gyűjteménye" cím helyett a témádnak pontosabb címet kellett volna adni, akkor egyértelműbb lett volna, hogy a kiadványodban mi-minden szerepel. (a cím is árulkodó, az árú kelendőbb vagy nem) 
A címét látva hajlamosak az emberek csak arra a konkrét feladatlapra gondolni. Pedig, ha tovább olvasnák, a tartalmat látnák, hogy kínálatodban nemcsak ez az egy van. Én úgy láttam, kiegészítő fejlesztő eszközök
Név:
petress070
Dátum:
2012. 02. 01. - 06:58
javítv. "Legalábbis rám biztosan nem"
Név:
petress070
Dátum:
2012. 02. 01. - 06:54
Mária (henciduda) nem "erőltette" itt senkire sem, hanem szerintem ajánlotta a kiadványát.  
Legalábbis rám biztosan, mert én egyáltalán nem éreztem benne "erőltetést". 
Arra az egy kérdésemre válaszolt, hogy óvónő e.
Név:
Borika
Dátum:
2012. 01. 31. - 14:42
("nevelővel" viszont nem. A kategorikus kijelentések mindig sántítanak.). " 
Nana' ezek a kijelentések szakmaiságon alapulnak! Az sántít, ha valaki valamit ránk akar erőltetni és ehhez megpróbál szakmai keretet adni!
Név:
henciduda
Dátum:
2012. 01. 31. - 07:58
Bizonyos esetekben a képességek kialakításához pl. térben, síkban való tájékozódáshoz szükség lehet a hagyományos feladatlapra is. Hiszen erre az iskolában nagy szüksége lesz a kisgyereknek.  
Összegzésül: az óvodában nem szabad iskolásdit játszani, de szükséges az olvasás, írás, számolás elsajátításához szükséges készségek érlelése. Nekem legalábbis ez a feladatom.
Név:
henciduda
Dátum:
2012. 01. 31. - 07:53
2. "Fejlesztő feladatok" alatt nem(csak) a gyerek által kitöltött, összekötött, kiszínezett stb. feladatokat értem, ennél sokkal bővebb kört. Én egy fejlesztő kiadványt nagyon sokrétűen használok. Ezért is fontos, hogy bármennyiszer másolhassak, nyomtathassak belőle 1-1 oldalt.  
Így készítek laminálva, kivágva belőlük memóriajátékot, összerakót, soralkotásra, főfogalom kialakítására alkalmas képsorozatokat, mozaikot és még sorolhatnám. 
3. Bizonyos esetekben képességek kialakításáho
Név:
henciduda
Dátum:
2012. 01. 31. - 07:52
Teljesen egyetértek Peresznyei Évával ("nevelővel" viszont nem. A kategorikus kijelentések mindig sántítanak.). 
De! Néhány hozzáfűzni valóm azért van. 
1. Én sajátos nevelési igényű gyerekeket fejlesztek óvodában, iskolában. Náluk már helye van a direkt fejlesztésnek, míg egy "normál" óvodásnál szerintem sem szükséges. Természetesen az sni-seknél is megelőzi ezt, sőt a cselekedtetésen, tárgyakkal való manipuláción, játékon stb. van a hangsúly. 
2. "Fejlesztő felad
Név:
nevelő
Dátum:
2012. 01. 31. - 06:05
A feladatlap nem óvodásnak való!
Név:
Borika
Dátum:
2012. 01. 30. - 15:08
Ezzel az erővel a rajzokat sem kéne kirakni! Szerintem a feladatlap elavult, nem tükrözi a gyerek valós tudását, nem érett rá! 
Nálunk nincs!
Név:
pereszlenyieva
Dátum:
2012. 01. 30. - 10:13
hogy közszemlére kitegye az óvónő. tehát óvodai munkák megtekintése céljából TILOS kitenni kifüggeszteni! Az csak nekünk pedagógusoknak eszköz és a gy. saját szülőjének lehet megmutatni.
Név:
pereszlenyieva
Dátum:
2012. 01. 30. - 10:08
Tegyünk minél többet, mutassuk meg és be, próbáltassuk ki vele, tapasztalja meg a gyermek közvetlen élmény során.  
Nem kell teljesen elvetni a "feladatlap" lehetőségét ,de módjával kell alkalmazni lehetőleg akkor, amikor már biztos abban az ismeretben. A feladatlapok használata óvatosságra és tudatosságra készteti a felelős óvónőt. (mozgás -és beszédfejlesztéssel, majd a leges legvégén az absztrahálás egyszerű kipróbáltatása) 
Amit viszont sohasem szabad, ha valaki mégis alkalmazza.
Név:
pereszlenyieva
Dátum:
2012. 01. 30. - 10:07
Persze vannak kivételek, de az a kevesebb. Nekünk nagyon sokat kell megmutatni, megtapasztaltani. Az elvont gondolkodásnak ez az alapja Ennek kell sokkal nagyobb arányban szinte 100%-ban szerepelni óvodai fejlesztéseink során, hogy eljussanak oda, amely majd az iskolai tanulásra képessé teszi őket. Képessé teszik de nem tanítja meg előre, amit az iskolában kell. A feladatlapok már a megtapasztalás biztos, elvont alkalmazását feltételezi (absztrahálás), akkor ha a gyermek rendelkezik vele. Tegyün
Név:
pereszlenyieva
Dátum:
2012. 01. 30. - 10:06
A feladatlapok használatáról is szó esett, pár mondatban, amit nehéz ennyiben itt megírni a következő a véleményem. Én azt gondolom erről, hiszem és vallom, hogy az óvodás gyermek minden ismeretét, tapasztalatát közvetlenül szerzi cselekvése útján, ahogy mondják: azt hiszi el, amit lát és maga is kipróbálhatja. Azokat az ismeretek sokkal jobban "hasznosítja"amiről közvetlenül meggyőződik. Az elvont gondolkodásra való képesség hosszú folyamat, az óvodáskor végére képes rá igazán. Pers
Név:
nevelő
Dátum:
2012. 01. 30. - 08:43
Állítólag több éve tilos a feladatlapok használata!
Név:
blackblack
Dátum:
2012. 01. 29. - 16:20
Oké! Köszi!
Név:
henciduda
Dátum:
2012. 01. 29. - 16:00
hu
Név:
blackblack
Dátum:
2012. 01. 29. - 14:48
Jut eszembe henciduda! 
A gmail, az nem "com" véletlenül??? Vagy hu???
Név:
blackblack
Dátum:
2012. 01. 29. - 14:45
Oké! Köszönöm!
Név:
henciduda
Dátum:
2012. 01. 29. - 14:19
Szia blackblack! 
Kérlek, írj az email-címemre!
Név:
blackblack
Dátum:
2012. 01. 29. - 14:08
Szia henciduda! 
 
Éredekelne engem is az összegyűjtött anyagod! Hogy kaphatnám meg?
Név:
petress070
Dátum:
2012. 01. 29. - 13:10
Köszönöm válaszod.
Név:
henciduda
Dátum:
2012. 01. 29. - 12:21
Nem, gyógypedagógus, korai fejlesztő vagyok. Óvodában is dolgozom. A gyűjteményem 30 év munkája, saját gyűjtés, digitalizáltam, és készítettem belőle egy 700Mb-nyi anyagot CD-re.
Név:
petress070
Dátum:
2012. 01. 28. - 18:13
Mária, te óvónő vagy?
Név:
henciduda
Dátum:
2012. 01. 28. - 16:26
Kedves Kollégák! Foglalkoztatók, feladatlapok, iskola-előkészítő anyagok óvodások számára  
29 kiadvány, csaknem 1400 oldal letölthető, másolható feladatlap CD-n  
Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges
 

Óvónők.hu képeslap

Küldjön virtuális képeslapot!

 

ovonok.jpg

Lepje meg barátait, kollégáit!

A közelgő ünnepek, névnapok, vagy születésnapok alkalmából küldjön online képeslapot szeretteinek, barátainak, kollégáinak!

No, és böngésszen bátran a naponta frissülő cikkek között.

Tovább a képeslapküldésre >

Hirdetés

spacer