Hírlevél

Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre, és egy Farsangtól Pünkösdig - Népi játszóházi foglalkozások az óvodában című e-bookot kap ajándékba!

Név / E-mail cím



Programajánló

Kötelező óra
Kedves Lányok! Arra lennék kíváncsi, vajon sok vezetőtől hangzik-e el még mindig ez a bűvös mondat, amikor túlórázni kell a csoportban, kirándulni mentek, stb... "a 8 órádba belefér" Tehát a lényeg, van-e olyan óvoda, ahol ezzel az indoklással nem fizetik ki a jogos járandóságotokat? Üdv: Kata13
Új hozzászólás
A cikkhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük regisztráljon vagy lépjen be.
Hozzászólás a témához   (25 hozzászólás)
Név:
enci
Dátum:
2010. 10. 12. - 20:50
Sziasztok! 
Igen, mi elég sűrűn halljuk, akár továbbképzésre, kirándulni megyünk, vagy fényképezkedés miatt megyünk előbb. A gyerekek, a munkatárs miatt persze, hogy megtesszük, hiszen velük babrálnánk ki. De ettől a mondattól már áll a hátamon a szőr!!!Méghogy 50%- os helyettesítési díj- ha nincs ott a munkatársad? soha nem hallottam. Délutáni pótlék is kb. 2 éve van......csak megbecsülést, elismerést nem kapunk-kivéve néhány szülő- nemhogy jogos járandóságot4 A főnökön sok múlna...... 
Üdv: En
Név:
szil.era
Dátum:
2010. 06. 10. - 17:41
Sziasztok! 
Nem tudom él e még ez a téma, de nálunk nagyon aktuális. Az a bajom, hogy utánanéztem a jogszabály, de ezt a mondatot nem találtam benne. 
Kérlek segítsetek. 
Az egyéb feladatok elvégzésekor csak addig kötelező az intézményben tartózkodni,amíg kizárólag ott végezhető feladatait látja
Név:
nanassyszilvia
Dátum:
2009. 06. 26. - 14:34
Szia anikoovoneni! Szeretném felvenni veled a kapcsolatot, mert én is ugyanolyan kicsi ovodában dolgozom, minte l címem: Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges
Név:
Kata13
Dátum:
2009. 02. 19. - 22:52
Az attól függ. Ha a napi 6,5 óránál többet van a gyerekekkel, akkor túlóra. Ha egyedül van az átfedési időben (ebédeltetés ideje), akkor 50 %-os helyettesítési díj.
Név:
mókuskert
Dátum:
2009. 02. 16. - 12:32
Üdv! 
Szeretném megkérdezni, hogy az óvónőknek, ha a társuk valamilyen okból hiányzik,(továbbképzés, szakszerv. betegség stb.) túlórát lát el, vagy helyettesítést?  
Köszönöm:Erzsi
Név:
Szalmaszál
Dátum:
2008. 12. 18. - 20:25
Szia balea! 
 
Nagyon régen jártam erre. Az új helyemen nem kell csak 6.5 órát ledolgozni. Sőt ezen a településen egyetlen óviban sem kell. Látom válaszokat kaptál, hogyí mit tudsz belőle érvényesíteni..... Mi sem tudtunk semmit tenni a régi helyemen, a főnök állítólag tudta, h törvénytelen amit csinál, de sztem neki az lett volna optimális, ha nyítástól zárásig, mindenki ott van. Tartom a kapcsolatot a lányokkal még mindig így van.
Név:
Kata13
Dátum:
2008. 12. 15. - 08:14
A 2007. januárban életbe lépett rendelet szerint nem kell nyilvántartani a kötelező órákon kívüli munkaidőt. A kötelező 32 órát pedig a csoportnapló igazolja. 
 
Nem kell vezetni a másfél órát, és nem kötelezhetnek arra, hogy az óvodában töltsed!!!!
Név:
Kata13
Dátum:
2008. 12. 14. - 21:34
óraszámánál többet tanított, a Kt. 1. számú melléklet Harmadik rész II/6. pont alapján meghatározott, a tanítási időkeret teljesítésébe beszámítható órák együttes száma alapján kell meghatározni. Óradíj abban az esetben állapítható meg, ha a tanítási időkeret teljesítésébe beszámítható órák együttes száma meghaladja a tanítási időkeret óraszámát."
Név:
Kata13
Dátum:
2008. 12. 14. - 21:34
Ne hagyjátok magatokat becsapni!! A törvény teljesen egyértelmű. Az idézet a 138/1992. sz. Korm.rendeletből való: 
"16. § (1) Óradíj jár annak a pedagógusnak, aki olyan munkakörben dolgozik, amelyre jogszabály kötelező óraszámot állapít meg, ha a munkakörre előírt kötelező óraszámánál, a rendes munkaidőn belül, a munkáltató elrendelése alapján többet tanít. Az óradíj megilleti a magasabb vezető és a vezető beosztású közalkalmazottat is. Azt, hogy a pedagógus a munkakörre előírt kötelező ó
Név:
Kata13
Dátum:
2008. 12. 14. - 21:21
6. A pedagógus kötelező óráját az óvodában a gyermekekkel való közvetlen, a teljes óvodai életet magában foglaló foglalkozásra (óvodai foglalkozások), az iskolában és a kollégiumban a tanulókkal való közvetlen foglalkozásra (kötelező és nem kötelező tanórai foglalkozás, egyéni foglalkozás), kollégiumi foglalkozásra, napközis és tanulószobai foglalkozásra kell fordítani. 
Az egyéb feladatok elvégzésekor csak addig kötelező az intézményben tartózkodni,amíg kizárólag ott végezhető feladatait látja
Név:
Kata13
Dátum:
2008. 12. 14. - 21:19
Jézusom, Lányok! Az óvodapedagógusok kötelező óraszáma 6,5 óra, amelyet gyerekek között kell eltöltenie. Ha ezen felül kötelező gyermekcsoporttal lennie, az túlóra köteles. A rendes munkaidő nekünk is napi 8 óra, de senkit nem kötelezhetnek arra, hogy a 6,5 órán felüli másfél órát az óvodában töltse. 
Az óvónő kötelező óraszámába minden olyan tevékenység beszámítható, amit a gyermekekkel együtt végez. Idézem a közoktatási törvény 1. sz. mellékletének harmadik része II. szakaszát: 
6. A pedagóg
Név:
balea
Dátum:
2008. 12. 09. - 20:24
Kedves Szalmaszál! Most mi a helyzet az új munkahelyeden? Ott is le kell dolgozni a 6,5 órán felül a 1,5 órát? Mert velünk keményen ledolgoztatják! És mi nem zölddel, hanem külön lapon számolunk be arról, hogy teljesítettük-e a napi +1,5 órát. Mondja meg már valaki, hogy ezt jogszerűen, vagy jogszerűtlenül alkalmazzák a munkaadók! Ha jogszerűtlen, akkor hogy szól a rendelet, amely hatályon kívül helyezte ezt a rendelkezést! Felháborító, amit az óvodapedagógusokkal csinálnak! Nálunk már kész hull
Név:
Szalmaszál
Dátum:
2008. 12. 02. - 14:53
A volt munkahelyemen le kellett dolgozni a plusz másfél órát a 6.5 ön felül. A jelenléti íven zöldel jelőltük. Ha valaki túlórát szeretett volna fizettetni, akkor a ledolgozott plusz órák után jelentkezhetett volna.  
Tudjátok. Ha áramszedőm lett volna én lettem volna a hatos villamos. ki hogy értelmezi a jogszabályt. Nem találtuk annak idején ennek az elméletileg rövid ideig érvényben lévő rendelet visszavonását.
Név:
anikoovoneni
Dátum:
2008. 10. 13. - 19:16
Kedves Kata! Egy csoportos oviban vagyok vezető és óvónéni. Semmilyen titok nincs. Ha van valamennyi bérmegtakarítás pl kolléganő táppénze miatt akkor sem fizethetem ki a túlórákra mert nem vagyok önálló gazdálkodó. Gondolom elképzelitek hogy 2 óvónős oviban ha az egyik óvónő ,beteg ki húzza az igát egész nap ingyen és bérmentve?A másik. És pont.
Név:
Kata13
Dátum:
2008. 10. 08. - 04:59
Kedves Maria! 
Nem mondhat le senki a jogos juttatásáról. tehát nem kell érvényteleníteni az aláírást, mert az nem is érvényes. Persze beszélhetünk mi itt bármit, ha a fenntartó/munkáltató azt mondja nincs pénz. De szerintem sok múlik a vezetőn, hogy ő miként gazdálkodik a pénzzel. Csak a vezetők szeretik maguknak megőrizni a titkot. :-) A vezetők nagy része elfelejti, hogy valamikor ő is csoportban dolgozó óvónő volt. Tisztelet a kivételnek!
Név:
papai.maria
Dátum:
2008. 10. 03. - 16:33
"Aláírtuk", "kértük" a munkáltatótól, hogy a túlmunkát szabadidőben kérjük és nem Ft-ban.Hogyan lehet ezt érvényteleníteni? A fenntartó azt mondja nincs pénz túlórára, nekem (és másnak is) pedig már annyi túlórám van, hogy azt sem tudom mikor tudom kivenni. Aki egyedül van a csoporttal (létszám leépítés miatt) annak is jár az átfedési idő? Köszi a válaszokat!
Név:
Kata13
Dátum:
2008. 10. 01. - 21:01
Akkor ne túlórázzatok!! osszátok szét a csoportot, ha hiányzik a kolléganő. Ne csináljatok olyan programot, ami miatt a váltótársnak be kell menni.Én felháborítónak tartom, hogy embereket ingyen dolgoztatnak. Higyjétek el, ha nem változtatunk a hozzáállásunkon, akkor mindent megtesznek velünk. Nem kell mindent eltűrni. A munkáért bér jár, a túlóráért pótlék jár.
Név:
Ildikó*
Dátum:
2008. 09. 30. - 19:21
Sajnos nálunk sem fizetnek a túlóráért. Ki az illetékes, akin múlik?A vezető az önkormányzatot okolja...
Név:
Kata13
Dátum:
2008. 09. 24. - 17:09
Így van, ahogy borostyán írja. A lényeg az, hogy a kötelező órán felül, ha gyermekcsoporttal vagy, akkor ki kell fizetni a túlórát. Általában ezzel szokott egy kis félreértés lenni. Kötelező óra, és rendes munkaidő. Az egyik a heti 32 óra, a másik a heti 40 óra.
Név:
borostyán
Dátum:
2008. 09. 24. - 12:50
Kedves kollegák!  
 
A gyermekcsoportban, gyermekcsoport felügyeletével töltött túlmunkát (heti 32 órán felülit) természetesen ki kell fizetni. Az egyéb adminisztratív és más feladatokat (pl. szülői értekezlet, fogadóóra, szakmai munkaközösségek gyűlései,) stb. valóban a fennmaradó heti nyolc órában kell elvégezni.
Név:
Kata13
Dátum:
2008. 09. 23. - 07:33
Lányok! 
 
Egy jól megválsztott, jól működő, jól tájékozott KAT csodákat tud tenni az oviban. Nálunk ők voltak azok, akik a sarkaiból kifordították az óvodát. 2 év kőkemény munka volt - de mára nincsenek ilyen vérlázító szabálytalanságok, törvénytelenségek. Persze nyilván olyan vezető kell hozzá, aki maga is akarja a törvényesen működő óvodát. Olvassátok rendszeresen az Óvodai Jogfutárt! Szinte minden benne van - és oda kell dugni a vezető orra alá. Nem lehet ilyent tenni nálatok?
Név:
mogyi
Dátum:
2008. 09. 22. - 15:50
Kedves Kata és lányok! 
Igen van! Minden belefér,még a hétvégére hazavitt munka is,sőt a délutánosok,mindíg előbb jönnek be /pl: du.külön foglalkozások miatt,úszás,korcsolya,könyvtár,versenyek ,kirándulás.,nyílt napok,bemutatók,...stb./,amik heti programok,a többiről nem is beszélve,és ha nem tetszik,mehetsz.....,vagy ha netán van jutalom?,akkor a tiéd a legkevesebb,még a takarító néni is többet kap! Szóval nem sikerül kiharcolni semmit,mert aki mer szólni,még ha több végzettsége van,mint a vezet
Név:
anikoovoneni
Dátum:
2008. 09. 22. - 08:33
Sziasztok! 
Jó magam óvodavezető vagyok egy egy csoportos 2 óvónős oviban.Ebből adódik hogy az egyik óvónő természetesen én vagyok. Kettőnknek kell minden nehézséget megoldanunk túlóra, helyettesítési díj stb nélkül. A kis óvoda nem jelenti feltétlenül a kevesebb vezetői feladatot, mivel gyakran még egyéb, más, a település életét érintő plusz feladatokat is nekünk kell megoldani.Soha nem űztem a kolléganőmet, hogy túlórázzon, de vannak helyzetek amikor másképpen nem megy muszáj , mert csak kette
Név:
Kata13
Dátum:
2008. 09. 21. - 22:26
Ada! 
 
Miért is űzne, ha magatoktól is dolgoztok ingyen és bérmentve? 
És miért nem fizetik ki a helyettesítéseket, meg a túlórákat?  
 
Pár ezer forint összejön ezekből - és én arra gondolok, hogy ebből vehetek a picimnek egy cipőt. 
Mi már kiharcoltuk magunknak - és nagyon jó érzés!  
 
Üdv: Kata13
Név:
ada1975
Dátum:
2008. 09. 21. - 16:36
Nálunk a 8 órában minden belefér, még a hazavitt munka is! A helyettesítéseket sem fizetik ki, nemhogy a túlórát! Egyébként a főnök nem űz bennünket, és én még nem hallottam tőle ezt a mondatot! 
Kitartás: Ada1975
 

Óvónők.hu képeslap

Küldjön virtuális képeslapot!

 

ovonok.jpg

Lepje meg barátait, kollégáit!

A közelgő ünnepek, névnapok, vagy születésnapok alkalmából küldjön online képeslapot szeretteinek, barátainak, kollégáinak!

No, és böngésszen bátran a naponta frissülő cikkek között.

Tovább a képeslapküldésre >

Hirdetés

spacer