Hírlevél

Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre, és egy Farsangtól Pünkösdig - Népi játszóházi foglalkozások az óvodában című e-bookot kap ajándékba!

Név / E-mail cím



Programajánló

Szülői értekezlet
Sziasztok! Mi a véleményetek arról, hogy a szülők gyerekkel jönnek a szülői értekezletre? Mi azt gondoljuk a kolléganőmmel, ha kiírjuk, hogy Sz Ü L Ő I értekezlet- akkor az egyértelmü, hogy csak a szülőket várjuk és nem a csemetéket.
Új hozzászólás
A cikkhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük regisztráljon vagy lépjen be.
Hozzászólás a témához   (24 hozzászólás)
Név:
agnyesza
Dátum:
2009. 01. 20. - 10:41
A szülőin egy gyerek szokott lenni, de ő viselkedik.Nincs gond.És nem szoktam hosszú lére engedni, kb.1 óra.Igyekszem kétirányú kommunikációra az értekezlet alatt!Tényleg megbeszélés legyen!
Név:
agnyesza
Dátum:
2009. 01. 20. - 10:39
Sziasztok! Nálunk is kislétszámú a szülői értekezlet és azok jönnek el, akikkel nincs gond, illetve érdekli az ovis élet. De a többi másnap az ajtóban szeretné megbeszélni,mi volt.Én el utasítom a kérést,mert a gyerekekkel vagyok és elmondom nekik, hogy nem véletlenül van külön időpontban és nem napközben.A többség etnikum,igazából nem is érdekli, mi van az oviban.Nem olvassák a kiírást, mindent külön-külön mondani kell.Ez elég fárasztó hosszú távon.Így a szülői időpontját szóban és írásban meg
Név:
morvaine_tunde
Dátum:
2008. 10. 23. - 19:21
Köszönöm szépen, hogy ilyen sokan hozzászóltatok a témához. Örülök, hogy sokan hasonlóan gondolkodtok mint mi. Jó érzés.
Név:
ageeeka
Dátum:
2008. 10. 09. - 19:33
Kata13! 
Egyet értek veled, meg sem kéne tartani! De sajnos nálunk ez úgy működik, hogy az ovivezető előbb tart egy összevont szülőt, ahol elmondja a mondandóját és úgy vonulunk szét a saját csoportjainkba!Természetesen az a 3 szülő is olyan volt, aki már legalább 100-szor hallotta már az infokat! Ja, hozzátenném még, hogy az oviban az etnikum aránya már 90%!!!!
Név:
Kata13
Dátum:
2008. 10. 04. - 16:23
folytatás az előző hsz.hez: 
Vagy ott az értekezleten szerintetek szólhatok? Mi a teendő ilyenkor? Egyáltalán mit tehetünk, ha belegázolnak a z önérzetünkbe?
Név:
Kata13
Dátum:
2008. 10. 04. - 16:22
Sziasztok Lányok! 
És arról mi véleményetek, amikor egy szülő (akivel valamilyen nézet eltérésetek volt) a szülői értekezleten az egész testtartásával, a mimikájával, a gesztusaival azt fejezik ki, hogy utálja az óvónőt, hogy unja az egészet. Pl: lecsúszik a széken, és becsukja a szemét, elfordulva, szinte hátat fordítva ül le. Végid beszélget, sugdolódzik. Ti mit tennétek ilyenkor?? Szerintetek meg lehet kérni, hogy ha nem tud kulturáltan viselkedni az értekezleten, akkor maradjon távol? Vag
Név:
Kangszi
Dátum:
2008. 10. 03. - 10:27
Üdvözletem, 
én ugyan nem vagyok óvónő, de pedagógus családból származom, ezért (bár nem mindig viszonzott) tisztelettel adózom az óvónők és tanítók irányában. Szeretném feltenni az itt jelenlévőknek - szülői - kérdésemet. 
 
Szülőként az alkalmi gyerekfelügyeletet meg tudom oldani, de nem sikerül ezt mindig a szülői időpontjára megszervezni (dolgozó nagyszülők). Az ügyeleten a gyerek nem marad el. 
A szülőin elhangzó információk nagyon érdekelnek, szeretnék részt venni, tudni a csoport - és a g
Név:
Kiss Réka
Dátum:
2008. 10. 02. - 17:10
Szia!! 
A tapasztalatom az hogy a szülőknek nem mindíg egyértelmű az ami nekünk az lenne. Ezért már az első alkalommal tisztázni kell hogy ha nem tudja hol elhelyezni a gyermeket inkább meg se jelenjen az értekezleten. És ez az adott időpontra is vonatkozzon.
Név:
Kata13
Dátum:
2008. 10. 01. - 21:11
Azért durva a 3 anyukás szülői értekezlet. Egyszer volt ilyen a pályám során, akkor elnézést kértem a szülőktől, és nem tartottam meg. Én semmi olyant nem teszek meg, amin legalább nem 60 %-os a szülői megjelenés. Sem kirándulást, sem szülőit, sem más egyebet. Persze, csak akkor, ha én mindent megtettem, tájékoztattam korrekt módon a programról a szülőket.
Név:
ageeeka
Dátum:
2008. 10. 01. - 18:47
muttika69! 
Mi is kiírjuk a faliújságra sok más egyébbel együtt! De sajnos vannak akik nem tudnak olvasni!!!
Név:
ageeeka
Dátum:
2008. 10. 01. - 18:44
Sajnos nálunk még a szülők sem jelennek meg! Éppen onnan érkeztem nem olyan régen. Mindössze 3 anyuka vette a fáradtságot!
Név:
Kalárka
Dátum:
2008. 09. 28. - 15:40
Igen,sajnos nálunk is nagyon elterjedt hogy ,nem helyezik el a szülői értekezlet idejére a gyerekeket az anyukák,sőt még az iskolás gyereket is hozzák.Nem nekik szól az értekezlet és nem helyeslem hogy más megoldást nem tudnak --nagyon nem is keresnek------és oldja meg ezt a gondot is az óvoda. 
Nálunk nem egyszerre tartja a hat csoport az értekezletet és így kényszer megoldásként vigyázunk egymás gyermekére-----munkaidőnk végéig--------azután a dajka néni áll helyt. 
sziasztok!
Név:
Téntáné Anikó
Dátum:
2008. 09. 26. - 17:21
Kedves Sorstársak! A mi ovink 7 csoportos és ugyanazon a napon, egyidőben tartjuk a szülői értekezleteket. A hét csoportból három vegyes és négy osztott/részben osztott.  
A szülők-apuka,anyuka- is részt vesz az összejövetelen. Aki nem tud eljönni, vagy a gyerekét nem tudja elhelyezni ,annak felajánljuk a beszélgetést /előzetes időpont egyezetéssel/, ahol minden kérdésére válaszolunk. Ritka aki utólag él vele, egymá között megbeszélik a hallottakat. 
Mi ezt igy alakítottuk ki és működik. Jó mu
Név:
tigris
Dátum:
2008. 09. 22. - 17:37
Sziasztok! 
 
Mi egy évben kétszer tartunk szülőit! Szerintem két alkalommal meg lehet oldani, hogy a gyerek nélkül jöjjön el a szülő! Igyekszünk és törekszünk a kolléganőmmel, hogy 1 órán belül befejezzük! 
Ha a gyereket a szülő mégsem tudja elhelyezni akkor az ügyeleten van!
Név:
Kata13
Dátum:
2008. 09. 21. - 22:30
Sziasztok!! 
 
Érdekes, kettős érzés van bennem a szülőivel kapcsolatban. Ha én tartom, meg ha én vagyok a szülő. Szülőként rosszul vagyok, mikor elkezdik 5-kor, és 7 órakor még ott ülök. Megfogadtam, hogy soha nem teszek ilyent! 
Nálatok meddig szoktak tartani a szülői értekezletek?
Név:
anikoovoneni
Dátum:
2008. 09. 21. - 16:17
Sok szülő úgy gondolja, hogy saját szórakozásunkra tartunk szülőit! Ezt abból gondolom, hogy mindig van aki megkérdezi, hogy fontos-e eljönni????  
Nálunk a gyerekeket szerencsére nem hozzák el, csak elvétve.
Név:
katinaplo
Dátum:
2008. 09. 18. - 08:59
Egyet értek minden elöttem szólóval, főleg azzal hogy a szülő mindenható és ha be akarja hozni a gyermeket, akkor be is hozza, és nincs az a hatalom aki ezt megakadályozná! Sok problémánk volt már ebből, és mindig az a szülő háborog a legjobban a át nem beszélt problémák mitt, akinek ott volt a gyermeke.
Név:
kataT
Dátum:
2008. 09. 17. - 20:37
Szerencsére nálunk nem hozzák a szülők a gyerekeket a szülőire. Remélem, hogy ez így is marad, mert valóban nincs helye a gyermeknek a szülői értekezleten. Ha ott a gyermek, akkor a szülő és óvónő is óhatatlanul rá figyel. Az óvónő és a szülő pedig nem tud egymásra figyelni. Nem sok értelme van így a szülőinek.
Név:
Szilfid
Dátum:
2008. 09. 15. - 22:42
Szerintem sincs semmi keresni valója a gyerekeknek a szülői értekezleten! Otthon is, ha nevelési ügyekről beszélgetünk, nem hívjuk oda a gyerkőcöket.  
Mi általában fél 5-kor, 5-kor kezdjük az értekezletet, 6-ig ügyeletet tartunk, és 6-kor beadjuk a gyerekeket a szülőire.
Név:
Wanda
Dátum:
2008. 09. 15. - 17:40
Sziasztok! 
 
Ez igy lenne helyes! De mivel a szülő a " mindeható" megteheti, hogy a gyerekét elhozza, hiába kérjük szépen! És persze közbe a gyerekekkel foglalkoznak és nem azzal amit mi mondunk s ebből vannak utólag problémák.................. 
( ma pl: egy anyuka az óvodába a többi szülő s persze a gyerekek elött meg akart verni!!!!!!!) mert nem volt neki minden világos ami a szülőin elhangzott! kérdem én normális dolog ez? ) 
Wanda
Név:
Simonné Danics Edit
Dátum:
2008. 09. 15. - 17:21
Sziasztok! 
Így igaz, a szülői értekzlet az a szülő és az óvó nénik értekezése, ez a két alkalom egy évben igazán nem lehet megterhelő! 
Üdv : Simi
Név:
szölli38
Dátum:
2008. 09. 15. - 17:02
Sajnos ez nálunk is így van. Mi ügyeletet tartunk,de nem mindegyik gyerek marad meg az ügyeletes óvónővel ,és az anyuka ilyenkor beviszi magával az értekezletre! Az ilyen megbeszéléseket megette a fene!!!
Név:
muttika69
Dátum:
2008. 09. 15. - 13:51
Szia!Ez nálunk is gond,én a faliújságra mindig kiírom más,jól látható színnel:"Gyermekük elhelyezéséről gondoskodni szíveskedjenek!!!!"
Név:
riuci
Dátum:
2008. 09. 14. - 19:01
Én úgy gondolom, hogy ez általában máshol is probléma. Egyetértek, hogy a szülői, az csak szülő. Sajnos vannak anyukák akik ezt nem akarják megérteni, és olyan indokkal hozzák el, hogy "úgy akart velem jönni." Nálunk ez úgy megy, hogy amikor odaadjuk a meghívót a szülőnek, kihangsúlyozzuk, hogy lehetőleg gyerek nélkül jöjjön. Így is előfordul, hogy van 1-2 gyerek, nede nem10. 
Üdv Riuci
 

Óvónők.hu képeslap

Küldjön virtuális képeslapot!

 

ovonok.jpg

Lepje meg barátait, kollégáit!

A közelgő ünnepek, névnapok, vagy születésnapok alkalmából küldjön online képeslapot szeretteinek, barátainak, kollégáinak!

No, és böngésszen bátran a naponta frissülő cikkek között.

Tovább a képeslapküldésre >

Hirdetés

spacer